2006年2月16日星期四

快毕业吧,我祈祷!

It is a incredible sunny day today! People start to wear shorts and sunglass, while the snow are still pilling on the side of street corner. It melts so fast and creats many little creeks along the sidewalk. I have the impression that I were walking in the wild, and in fact I am justing going down the riverside park. Dogs like snow and they smell it and taste it and walk on it, they do all bunch of things people want to do but dare not. The mentality of dog is more playful and carefree, and I guess they enjoy life more than us as well. They surf on the surface of happiness, which we forget long time ago. 生活的时针不为任何一个人逆转。早上醒来的时候,又觉得阳光的可喜和生命的甜美。在实验室里发呆的时候,发觉自己正在享受着幸福和存在的滋味。 可是转念一想,就在觉得幸福的这一刹那死去也没有什么不好,浮士德不就是在那个瞬间超脱了这个世界? 从来没觉得读书是一件苦事,可是现在开始觉得了。读书读到第二十二年的头上,才发觉自己也许不是读书的料。小时候哥哥不喜欢读书经常挨打,现在我不喜欢读书,也没人打我,还能一个人闲逛,可见世界的不公。我现在读书觉得辛苦,一个人在没有尽头的跑道上挣扎,实在没有太大的意思。我这个人胸无大志,没有救全人类于水火之中的勇气和责任感,可是又不甘于寂寞和碌碌无为。所以就像朋友说得那样,每天都不敢松一口气,停下来往沙发上一躺,看电视打发时间。我就怕这心里的一口真气散了,我就真的再也没有勇气学习了。我就是自己的刀俎,我也是自己的鱼肉。在这个物价奇贵的城市里,我知道自己的每一分钟都是昂贵的。 快毕业吧,我祈祷!

没有评论: